RootConf / прямая трансляция

Лазовский Вадим lvm at rkmail.ru
Thu Apr 16 15:22:55 MSD 2009

в man ipfw

LOOKUP TABLES
  Lookup tables are useful to handle large sparse address sets, typically
  from a hundred to several thousands of entries.  There may be up to 128
  different lookup tables, numbered 0 to 127.

  Internally, each table is stored in a Radix tree, the same way as the
  routing table (see route(4)).

Это в том числе к вопросу о скорости фаервола.