Посторонние символы при проксировании с апача

Kostya Alexandrov koticka at mail.ru
Mon Sep 22 11:09:51 MSD 2008

Имхо, лечить апач. На http 1.0 отвечать чанкед нельзя. nginx спрашивает
по http 1.0
А в ответе какая версия http?
В апаче можно сказать что ответ 1.0,

    force-response-1.0

This forces an HTTP/1.0 response when set. It was originally implemented
as a result of a problem with AOL's proxies. Some clients may not behave
correctly when given an HTTP/1.1 response, and this can be used to
interoperate with them.